onsdag

Hos min søster Ane

 Jeg har vært i Trondheim ei lita uke
på besøk hos mine barn,
og der har jeg også ei søster.
Dette er så skatter jeg har tatt bilde av
 hjemme hos henne.
Bilde malt av Anes venninne og vakker keramikk.
Tittekasse laget av meg, skiløper og 2 troll.
Keramikk laget av Ane
En diger kopp med isbjørn og plante.
Lysestake kjøpt i Nice og div gamle ting.
Teppe laget av vår kusine Marianne.
Her har Ane støpt min nieses vakre ansikt.
Bilde laget av Ane og søte keramikk fugler.
** **
Siden Ane har små barn kom hun med et lurt tips,
som hun gjerne deler med andre småbarnsforeldre.
Og her er Ane's lure tips:
I stede for å kjøpe alt for søt fedig kakaodrikk,
bland en pose sjokopulver med i pakke tørrmelk
og ha det i en boks.
Bland ca 5 ss pulver til 5 dl varmt vann,
 og du har god varm sjokoladedrikk
 til barn som skal på tur.
Billigere og bedre.
*
Ha det så fint!
Klem : )

2 kommentarer:

Musenkuesse sa...

Ich denke, ihr seid eine Künstler-Familie!!!! Deine Schwester Ane fertigt wunderbare Stücke und auch der Teppich deiner Cousine ist herrlich. Wunderbar kreativ ....

Liebe Grüße in den Norden
Tina

h.espe sa...

Skal si dere er en kreativ og superflink familie - så masse flott!!!

Ja, i går var det sol her i Oslo, og i dag snør det - sånn er det - mars og april er lunefulle måneder... Håper det nå snart stabiliserer seg på riktig vis :o)

Ha en fin dag!

Klem fra Hildegunn